Chociaż pozycjonowanie czyni już nieodłączny detal kampanii marketingowych dla dużych, średnich i niedużych przedsiębiorstw, są jeszcze osoby, które nie wiedzą, na czym polega współpraca z pozycjonerem. Warto zatem tę niewiedzę wyeliminować, tym bardziej że coraz znacznie trudniej przebić się do świadomości klienta bez świetnie wypromowanej strony.
Pozycjonowanie stron – bez względu na to, czy współpracujemy z firmą pozycjonującą, czy z freelancerem – przebiega zazwyczaj według następujących etapów:
Klient odzywa się do firmy pozycjonującej/freelancera i przedstawia mu własne oczekiwania (w tym celu powinno się zazwyczaj wypełnić formularz kontaktowy)
Po kilku godzinach (przeważnie do doby) firma pozycjonująca/freelancer przesyła odpowiedź, a w niej wstępną analizę naszej strony, analizę stron naszych konkurentów, wykaz proponowanych fraz, wytyczne optymalizacyjne i tak dalej.
Klient akceptuje ofertę
Rozpoczynają się prace (wiele firm/freelancerów zapewnia wyniki już po kilku dniach).
SEO w pigułce
Oczywiście dalsze prace zależą od tego, co jest do zrobienia na stronie, ale zadania dzielą się zazwyczaj na optymalizację i linkowanie. Do optymalizacji wchodzi optymalizacja programu i treści, czyli przykładowo. wprowadzenie tekstów do dziedzinie, uczynienie adresów URL przyjaznymi, wyeliminowanie błędów w kodzie, przyspieszenie pobierania się strony z serwera itd.
Linkowanie to z kolei pozyskiwanie linków w źródłach zewnętrznych, takich jak zaplecza, strony z tekstami typu pressel, katalogi internetowe itd. Dodajmy że profesjonalny pozycjoner powinien utrzymywać stały kontakt z klientem, a także – o ile taka jest kliencka wola – udzielać profesjonalnego doradztwa na każdym etapie prac. Oczywiście SEO to działania o wiele bardziej skomplikowane niż wynika to z powyższego zarysu, ale – jeżeli już wybraliśmy dobrą firmę – nie powinniśmy się o to martwić. No właśnie, jeśli wybraliśmy dobrą firmę, bo ofert jest dziś wiele, natomiast nie wszystkie z nich są warte uwagi. Zanim wybierzemy zatem jakąkolwiek, warto zweryfikować, czy określony usługodawca ma dobrą renomę, odpowiednie doświadczenie itp. Promowanie strony w sieci to zbyt poważne przedsięwzięcie, żeby podejść do niego w sposób flejtuchowaty.
Więcej informacji: pozycjonowanie stron Częstochowa.