Sprawdź metody pozyskiwania leadów

Zastanawiasz się, która firma powinna przejąć działania marketingowe w Twoim zakładzie produkcyjnym? Jeżeli już chcecie powierzyć pozyskiwanie leadów na zewnątrz, to warto wiedzieć, że pozyskany klient nie jest równy każdemu innemu pozyskanemu klientowi. Na szczęście z takiego założenia wychodzą najbardziej renomowane firmy na rynku, które pozyskują leady dla firm trzecich. Dlaczego z takiego założenia wychodzą? Ponieważ pozyskany klient nie za każdym razem okazuje się wartościowym klientem.

I to niezależnie od wybranej metody – call center, cold mailing, czy też promocji internetowe. Zła strategia będzie nieefektywna. Widać to przede wszystkim w przypadku, gdy dana firma koncentruje się wyłącznie na liczbach. Obnosi się z tym, że jest w stanie pozyskać X klientów, natomiast tak rzeczywiście koniec końców bardzo mała ich ilość domyka sprzedaż w końcowej fazie. Dlatego na papierze ilość pozyskiwanych klientów wygląda de facto imponująco, natomiast koniec końców są to mało wartościowe leady. Czasem winny temu jest handlowiec, który wybiera złą grupę targetowaną, a innym razem odpowiedzialny za to jest landing page, gdy przykładowo. ustalone na nim informacje nie pokrywają się z rzeczywistością. Jest tak przykładowo. wtedy, gdy klient ma obiecane jakiś bonus albo gratis w zamian za to, że zostawi swoje dane teleadresowe lub kontaktowe. W takiej sytuacji klient tak realnie nie jest interesujący się usługą lub produktem, a tylko wspomnianym gratisem czy także bonusem. Takie pozyskiwanie leadów jest zwyczajnie nieefektywne i w znaczącej liczbie sytuacji nie ma sensu.

Źródło informacji: landing page.

Dodaj komentarz