Funkcjonowania marketingowe organizowane w ramach rozmów telefonicznych , a oprócz tego telesprzedaż sprawiły, że telefon stał się jednym z popularniejszych narzędzi używanych w marketingu bezpośrednim. Wraz z rozwojem telemarketingu pojawiła się taka usługa, jak infolinia.
Czym jest infolinia i w jaki sposób korzystają z niej przedsiębiorstwa?
Infolinia to bezpłatny numer telefonu, pod który klienci firmy mogą dzwonić w celu uzyskania potrzebnych im treści. Infolinia z punktu widzenia przedsiębiorstwa może być doskonałym uzupełnieniem dla istniejącej już sieci sprzedaży, odpowiednio kontroluje się również w obowiązującej obsłudze nabywców, którzy mogą tu odszukać fachową pomoc i korzystać z rady pracownika firmy.
Infolinia ma możliwość być zakładana z różnorakich powodów, może też służyć różnym celom. W znaczącej liczbie sytuacji pełni ona rolę informacyjną, zaś zatrudnione w tym dziale osoby posiadają udzielać swym rozmówcą niezbędnych im treści na temat produktu albo usługi , a dodatkowo sposobu ichniejszym zakupu. Infolinia sprzyja też w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy. Te przedsiębiorstwa, które korzystają z takiego narzędzia, są odbierane jako przedsiębiorstwa troszczące się o swych nabywców. A to bardzo na prawdę istotna sprawa. Infolinia pozwala kontrahentom firmy na składanie zamówień , a dodatkowo zgłaszanie reklamacji. Dzięki niej przedsiębiorstwo może efektywnie rozwijać swą bazę danych, pozyskując dane potencjalnych klientów, bądź też rozszerzając swoją wiedzę na zagadnienie tych, którzy już są jego klientami. Jak pokazuje doświadczenie, poprawnie prowadzona infolinia poprawnie sprawdza się jako uzupełnienie innych działań marketingowych prowadzonych w ramach konkretnych akcji reklamowych.